Vraag of advies? Stuur een mail...

SBD lanceert campagne ‘Topvorm’ tijdens Dak Event 2014


Tijdens Dak Event 2014 werd op ludieke wijze de eerste klap uitgedeeld van een vernieuwende aanpak om veilig en gezond werken op platte daken te verbeteren. SBD lanceerde hiermee de nieuwe campagne ‘Topvorm’, die per 1 februari 2014 van start gaat onder het motto:’Gezond en veilig: je hoogste goed’.

Tijdens Dak Event 2014 werd op ludieke wijze de eerste klap uitgedeeld van een vernieuwende aanpak om veilig en gezond werken op platte daken te verbeteren. SBD lanceerde hiermee de nieuwe campagne ‘Topvorm’, die per 1 februari 2014 van start gaat onder het motto:’Gezond en veilig: je hoogste goed’.

SBD verneemt steeds vaker van bedrijven en dakdekkers dat ze bijna moeten vechten en knokken om veiligheid met name hekwerken inzake voorkomen valgevaar te realiseren. Redenen die daarbij worden genoemd zijn:

- Opdrachtgevers willen hiervoor niet betalen
- zzp'ers doen niets aan beveiliging
- Bij plaatsen van zonnepanelen is helemaal geen veiligheid waar te nemen
- Er is onduidelijkheid over de regeling
- Bij beveiliging lichtstraten wil men liefst de goedkoopste oplossing
- Bij kortdurend werk is in 75% geen voorziening
- Ankerpunten en lijnsystemen worden te pas en onpas toegepast. Hierbij wordt vaak multifunctioneel gebruik geblokkeerd om eigen markt te beschermen

De brochure die tegelijk met de campagne ‘Topvorm’ wordt gelanceerd, biedt een ‘groeiladder’ aan de hand waarvan het werk van de dakdekker (dat immers is te vergelijken met topsport) optimaal en duurzaam uit te voeren.

Bron: SBS

Datum: 05-02-'14

Terug naar overzicht